آ م ا د ه س ا ز ی
ازدواج به سبک مجازی

ازدواج به سبک مجازی

 اگر به صورت مجازی عاشق کسی شده‌اید و قصد ازدواج دارید



 

اگر از طریق شبکه‌های اجتماعی از قبیل اینستاگرام یا تلگرام با کسی آشنا شده‌اید و به تدریج و با گذر زمان دو علاقه مند شده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از عمیق شدن رابطه و ایجاد هرگونه حسی بین شما حتما با یکدیگر ملاقات داشته باشید تا اگر احتمالا جلسه اول آشنایی به خوبی پیش نرفت به لحاظ احساسی ضربه نخورید.

در این شرایط بهتر است به اتفاق پیش آمده به عنوان یک تجربه یا درس نگاه کنید. دلیل آنکه بر ملاقات حضوری تأکید داریم این است که ممکن است شما تا جایی آن فرد مجازی را ایده ‌آل تصور کنید که زمانی که او را حضوری ملاقات کردید و نظرتان عوض شد سر خورده نشوید.

در ارتباط در فضای مجازی شما می‌توانید اطلاعات زیادی را درباره یکدیگر به دست بیاورید اما همچنان برخی زوایا از قبیل برخی از جنبه‌هایی که باعث ایجاد تفاوت بین تصورات شما و واقعیات می‌‌شود رویا پردازی کنید.

اگر واقعا عاشق کسی شده‌اید باید حتما او را در دنیای واقعی ملاقات کنید تا اطمینان حاصل کنید که آیا رویا پردازی شما با واقعیت مطابقت دارد یا خیر. به این ترتیب امکان تصمیم ‌گیری در این خصوص فقط از طریق ملاقات حضوری با فرد مورد نظر و سپری کردن وقت با او میسر می‌شود تا شما بتوانید به خوبی به پردازش واقعیات بپردازید.


 در یک کلام...

 

ارتباطات آنلاین می‌تواند برای هرکسی جنبه‌های هیجان انگیز زیادی داشته باشد. ارتباط و آشنایی اینترنتی در اینستاگرام و تلگرام به خودی خود امری اشتباه نیست، اما لازم است در دوستی‌های آنلاین بسیار محتاطانه رفتار کنید. گرچه رفتارهای روانشناختی و احساسات متقابل ما در دنیای مجازی درست همانند دنیای واقعی است. اما در ارتباطات عاطفی که به طور کلی بر پایه ارتباط مجازی شکل گرفته‌اند، شخص بیشتر ممکن است دچار سردرگمی و بی‌اعتمادی شود.

به طور کلی در فضای مجازی، به خاطر محدودیت در ادراک ارتباطی، اطلاعات شناختی لازم کسب نمی‌شود. همچنین در ارتباطات مجازی زمینه بیشتری برای مورد سوقصد قرار گرفتن و کلاهبرداری فراهم است. به طور کلی می‌توان گفت در فضای مجازی ما فقط بخشی از شخصیت و هویتمان را می‌توانیم به طرف مقابل معرفی کنیم و شناخت همه جانبه طرف مقابل نیز ممکن نیست. این موضوع دلیل اصلی برای مناسب نبودن فضای مجازی برای آشنایی و برقراری رابطه عاطفی و ازدواج است.