آ م ا د ه س ا ز ی
چگونه جذابیت ظاهری خواستگار را بررسی کنیم؟

چگونه جذابیت ظاهری خواستگار را بررسی کنیم؟


چه مدت است او را می‌شناسید؟

برای سنجش جذابیت خواستگار نیاز به شناخت حداقل چند جلسه‌ای داریم. در ادامه ملاحظه می‌کنید که پاسخ به سوالاتی در مورد جذابیت، با یک جلسه خواستگاری امکان پذیر نیست. در واقع بهترین خواستگارها هم احتمالا در جلسه اول علاقه‌ای را در شما ایجاد نمی‌کنند.  بهتر است برای اطمینان بیشتر به خودتان و طرف مقابل فرصت بدهید و به صورت غیابی در مورد او تصمیم نگیرید. حداقل 6-5 بار او را ببینید. سعی کنید در این مدت بدون پیش داوری جذابیت‌های او را بررسی کنید.

 

بار اولی که او را دیدید ظاهرش از 0 تا 100 چه نمره‌ای می‌گرفت؟

ممکن است در اولین دیدار با خواستگارتان، با چهره دلخواه خود روبرو نشده باشید. عجله نکنید و با یک برخورد در مورد ظاهر او تصمیم نگیرید. به ویژگی‌های ظاهری او در قرار اول در مجموع نمره‌ای از صفر تا صد بدهید. منظور از ویژگی‌های ظاهری چهره، اندام، صدا، و ژست‌های بدنی فرد است. در نمره گذاری با خودتان صادق باشید.

 

اکنون به ظاهر او در مجموع از صد نمره چه نمره‌ای می‌دهید؟

معمولا با گذشت زمان و شناخت بیشتر افراد از یکدیگر، نظرشان نسبت به ظاهر هم تغییر می‌کند. اگر چند جلسه با خواستگارتان رفت و آمد کرده‌اید، وقت آن است که مجددا به جذابیتش نمره بدهید. با در نظر گرفتن همان ویژگی‌های ذکر شده به او از صفر تا صد نمره دهید. اگر نمره او افزایش یافته و در نهایت به  60 تا 70 رسیده، پیشرفت خوبی داشته‌اید. می‌توانید به رابطه‌تان فرصت بدهید و او را بیشتر ارزیابی کنید. اما اگر پس از معاشرت کافی جذابیت او کاهش یافته احتمالا هیچوقت به نظر شما فردی جذاب نخواهد بود.

 

آیا دلتان برای او تنگ می‌شود؟

وقتی از او جدا می‌شوید، آیا دلتان برایش تنگ می‌شود؟ انتظار نمی‌رود در این زمان کم احساسات عاشقانه و آتشینی در شما ایجاد شده باشد یا از دوری‌اش اشک بریزید. همین که برای دیدن دوباره او اشتیاق داشته باشید کافیست. وقتی او را در جایگاه همسر خود تصور می‌کنید آیا شوقی برای در آغوش گرفتن و بوسیدنش دارید؟ آیا می‌توانید خود را در حال رابطه جنسی با او تصور کنید؟ آیا جذابیت جنسی مدنظرتان را برای شما دارد؟

 

در کنار او چه احساسی دارید؟

وقتی در جمع خانواده، دوستان یا افراد غریبه در کنار او قرار می‌گیرید چه احساسی دارید؟ آیا می‌توانید او را با افتخار همسر خود معرفی کنید یا ذهنتان دائما درگیر مقایسه ظاهر او با دیگران و یافتن نقطه ضعف است؟ آیا از اینکه به عنوان یک زوج دیده شوید لذت می‌برید یا خود را برتر از او می‌بینید و فکر می‌کنید لیاقتتان بیشتر از اینهاست؟

 

در یک کلام...

چهره و ظاهر مردی که قرار است یک عمر در کنار او زندگی کنید مسئله کم اهمیتی نیست و نباید نسبت به این موضوع بی توجه بود. اگرچه انتخاب یک خواستگار صرفا بخاطر ظاهر او اشتباه بزرگی است زیرا هیچ وقت ظاهر خوب، اخلاق بد را توجیه نمی‌کند. باید به این نکته توجه داشت زیبایی یک امر سلیقه‌ای است پس سعی کنید در انتخاب خود فقط سلیقه خودتان را در نظر بگیرید و چهره او به دل شما بشیند، نه اطرافیانتان اما در این موضوع دچار حساسیت‌ها و سخت گیری‌های بی‌مورد نشوید. برای بررسی میزان جذابیت خواستگارتان از نظر ظاهر و تیپش در جلسه اول ملاقات از 0 تا 100 نمره دهید، بعد از 5 الی 6 جلسه دیدار این کار را تکرار کنید بررسی کنید نمره او ارتقا یافته یا کاهش داشته است. با خودتان فکر کنید آیا برای ملاقات‌های بعدی اشتیاق دارید یا نه و یا وقتی خود را بعنوان همسرش در حال بوسیدن یا رابطه جنسی با او تصور می‌کنید احساس خوشایندی دارید یا خیر. تصور کنید اگر دوستان و اقوامتان از چهره او انتقاد کردند حاضرید از او دفاع کنید یا از انتخاب خود خجالت زده می‌شوید. بعد از بررسی می‌توانید تصمیم درست‌تر و منطقی‌تری برای انتخاب خواستگار خود بگیرید.