آ م ا د ه س ا ز ی
قیافه خواستگار چقدر مهمه؟(به دل نشستن خواستگار زشت یا زیبا)

قیافه خواستگار چقدر مهمه؟(به دل نشستن خواستگار زشت یا زیبا)


 

ملاک‌های من چیست؟

جذابیت چهره مهم است اما سایر ملاک‌هایتان را هم در نظر بگیرید. به تن صدا، لحن صحبت کردن، لباس پوشیدن، بوی خوش و سایر ویژگی‌های ظاهری خواستگارتان توجه کنید. اما به یاد داشته باشید ظاهر جذاب هرگز شخصیت ناخوشایند را جبران نمی‌کند. شخصیت خواستگار و شرایط خانوادگی‌اش را با دقت بررسی کنید. هیچ یک از ملاک‌های دیگرتان را فدای قیافه زیبای او نکنید. از طرفی اگر بعد از مدتی جذب او نشده‌اید به امید ویژگی‌های خوب دیگرش با او ازدواج نکنید.

 

آیا اخلاق خوب کافی است؟

در مشاوره ازدواج معمولا جذابیت ظاهری زوجین برای یکدیگر، تناسبات اولیه (مانند سن، خانواده و …)، شخصیت و تناسب ارزش‌ها بررسی می‌شود. همه‌ی این موارد نقش اساسی در موفقیت یک ازدواج دارند و نمی‌توان هیچ یک را نادیده گرفت. چه کسی حاضر است با فردی خوش اخلاق که هیچ جذابیت ظاهری برایش ندارد رابطه جنسی برقرار کند؟ رابطه جنسی مثالی از یک نیاز غریزی است که هرچند با عشق تقویت می‌شود، اما اساس فیزیولوژیک دارد. برای رابطه‌ای صمیمانه با جنس مخالف نیاز به ترکیبی از جذب ظاهری، شناخت و علاقه نسبت به او داریم. اگر مایلید جذابیت را فدای اخلاقیات کنید، در نهایت رابطه‌ای انسانی اما بدون شور جنسی با همسرتان خواهید داشت.

 

حساسیت تاچه حد قابل قبول است؟

بعضی از دختران خواستگاران زیادی داشته‌اند اما چهره هیچ یک از آنها را جذاب نیافته‌اند. اگر شما از این دسته افراد هستید، در مورد علت این مساله بیشتر فکر کنید. ممکن است چهره خواستگارانتان را با چهره سایر مردهای فامیل یا با همسر دوستان و بستگانتان مقایسه کنید. شاید به دنبال زیباترین گزینه برای ازدواج و منتظر خواستگارهای بعدی باشید. طبیعی است که زیباتر از هر زیبایی هم وجود دارد. بنابراین هیچ مردی برنده این مسابقه نخواهد بود! یک علت دیگر می‌تواند توجه زیاد به جزییات چهره افراد و عیب جویی باشد. این مشکل معمولا در اثر الگو گرفتن از تبلیغات رسانه‌ای و رویاپردازی به وجود می آید. شاید دوست دارید همسری شبیه مدل‌ها یا بازیگران سینما داشته باشید. با این انتظارات، کوچکترین عیب‌های صورت هم شما را نسبت به خواستگارتان بی میل می‌کند. جذابیت را در نظر بگیرید اما مراقب حساسیت‌های وسواسی در انتخابتان باشید.

 

آیا مردان خوش قیافه، انتخاب بهتری هستند؟

شاید شنیده باشید که برای زندگی موفق زن باید از لحاظ ظاهری برتر از مرد باشد. این ادعا چندان هم دور از ذهن نیست. برخی تحقیقات نشان داده‌اند در ازدواج‌هایی که زن چهره‌ای زیباتر از مرد دارد رضایت زناشویی هر دو بیشتر است. شاید به این علت که مرد از انتخاب خود (که فراتر از انتظاراتش بوده) راضی است. در نتیجه زن هم از رضایت مرد راضی است زیرا توجه و محبت بیشتری از جانب او دریافت می‌کند. این تحقیقات دلیلی بر بی‌کفایتی شوهران خوش قیافه یا بی اهمیتی جذابیت شوهر نیست، اما می‌تواند تلنگری برای کاهش حساسیت‌های افراطی در مورد قیافه خواستگار باشد.