آ م ا د ه س ا ز ی
عادت انسانهای موفق

عادت انسانهای موفق


 


9 عادت انسان های موفق 

بسیاری از ما همیشه در زندگی خود انسانهایی تلاشگر و موفق نبوده ایم. در برهه ای از زندگی، عادات نادرست بر ما غلبه کرده اند، و با وجود این که خیال می کرده ایم در حال به دست آوردن چیزهای زیادی هستیم، درواقع یک قدم به جلو و دو قدم به عقب رفتیم و متوجه نبوده ایم که از تمام توانایی های خود استفاده نمی کنیم.

انسان های موفق، اتفاقی به موفقیت نمی رسند. آن ها هدفمند و طوری عمل می کنند که از هر دقیقه از زندگی شان به خوبی استفاده کنند. برخی از این عادات انسان های موفق را امتحان کنید، بی شک بهره وری شما بسیار بالا برود.

1- به نوبت روی مسائل تمرکز کنید.

با وجود این که انجام دادن چند کار به صورت همزمان ایدۀ جالبی به نظر می رسد، اما می تواند دستاوردهای شما و کیفیتشان را محدود کند. افراد بسیار موفق تمام زمان و انرژی خود را بر روی یک کار می گذارند، معمولاً کاری که در لیست آن ها بیشتری اهمیت را دارد.

2- عوامل بازدارنده را حذف کنید.

تمرکز بر روی یک مساله کارساز نیست اگر گوشی همراهتان به طور مکرر شما را با پیام های شخصی و یا مسائل دیگر درگیر کند. افراد موفق از اطراف خود این گونه حواس پرتی ها را حذف می کنند. در زمان کار، تنظیمات گوشی را طوری تنظیم کنید که تنها برخی افراد در صورت ضرورت بتوانند تماس بگیرند.

3- شکست های احتمالی در آینده را پیش بینی کنید.

افراد موفق به نیازهای آیندۀ خود فکر می کنند و زودتر از موعد خود را برای آن آماده می کنند. به عنوان مثال آیا شما تایمر قهوه ساز خود را از شب قبل تنظیم می کنید، و یا لباس های خود را از خشکشویی میگیرید قبل از آن که به آن ها نیاز داشته باشید؟ فکر کردن از چند ساعت قبل و یا حتی روز قبل شما را در آینده دچار استرس کمتری می کند و در نتیجه بهره وری شما بالاتر خواهد بود بدون آن که احتیاج داشته باشید زمان زیادی برای تنظیم کارها هدر دهید.

4- بین کار و خانه توازن برقرار کنید.

راز رسیدن به موفقیت، تمرکز تنها بر روی کار نیست. چه شما به کارتان عشق بورزید و یا نه، برقراری توازن بین روابط شخصی و کار در موفقیت اهمیت زیادی دارد. برای دوستان، خانواده، ورزش و استراحت خود زمان بگذارید تا از کار کردن خسته نشوید و بتوانید به صورت پیوسته ادامه دهید.

5- ایمیل خود را در زمان مشخصی چک کنید.

اگر بخواهید ایمیل ها را همان لحظه که به دستتان می رسند، جواب دهید، تمرکز شما از بین می رود و موجب حواس پرتی می شود. افراد موفق می دانند که اگر بخواهند به هر چیزی که آن لحظه به توجهشان احتیاج دارد، توجه کنند، به جایی نمی رسند. به جای آن که مدام ایمیل خود را چک کنید، روزی دو یا سه بار به آن سر بزنید. زمان مشخصی را به پاسخ دادن به ایمیل ها اختصاص دهید و آن هایی که باید در همان لحظه پاسخ داده شوند و باقی که می توانند صبر کنند را اولویت بندی کنید

6- از جلسات و ملاقات های غیر ضروری دوری کنید.

بیشتر جلسات هدف خاصی ندارند و وقت شما را تلف می کنند. در اکثر مواقع، شما احتیاجی به شرکت کنندگان ندارید و تمام اطلاعات جلسه می توانست توسط چند ایمیل رد و بدل شود. اگر محبور هستید که یک جلسه برگزار کنید، لیستی از تمام موضوعاتی که در جلسه باید راجع به آن ها صحبت شود تهیه کنید، شخصی را تعیین کنید که اجازه ندهد از بحث اصلی دور شوید و همه را در موضوع اصلی نگه دارد.

7- به ندرت "آری" بگویید.

انسان های موفق دو چیز را به خوبی می دانند. اول این که وقت طلاست. هر چه کار بیشتری بخواهید انجام دهید، احتمال آن که از لحاظ فیزیکی انجام آن غیرممکن شود، بالاتر است. دوم این که، احتیاط از شجاعت بهتر است، به این معنی که اگر می خواهید با قدرت به جلو قدم بردارید، این که راه خود را با احتیاط و دقت انتخاب کنید اهمیت بسیاری دارد. از ترس این که فرصت دیگری پیش نیاید فوراً به همه چیز "بله" نگویید، و "نه" را نیز در نظر بگیرید.

8- تا جایی که می شود کارها را به دیگران نیز محول کنید.

واگذار کردن کارها به دیگران، خواهر دوقلوی به ندرت "آری" گفتن است. محول کردن کارها به دیگران به طور موثر یکی از حقه های بزرگ افراد موفق است. گاهی اوقات شما می خواهید بگویید "بله" اما زمان انجام آن کار را ندارید. یکی از راه ها آن است که کسی را پیدا کنید که بتواند کارهایی را که نمی توانید انجام دهید، انجام دهد. از مدیریت کردن تیم تا گرفتن لباس هایتان از خشکشویی، لازم نیست همۀ آن ها را خودتان انجام دهید.

9- برای صبح های خود روال منظمی داشته باشید.

روتین صبحگاهی عادت انسان های موفق است. افراد موفق برای صبح های خود، برنامۀ منظمی چیده اند تا برای روزی که پیش رو دارند آماده باشند : قهوه، دوش، یوگا و نوشتن کارهای روزانه مهم ترین ها هستند، اما در واقع این روال می تواند هر چیزی باشد که ذهن و جسم شما را برای روز پیش رو آماده کند. این روتین ها تبدیل به عادات خوبی می شود که شما را سالم و پر انرژی نگه می دارد.